Stratford upon Avon - Dublin - Leicester

6 maart 2022 - Coventry, Verenigd Koninkrijk

Zoals ik de vorige keer al schreef, ik heb mij de afgelopen twee weken niet verveeld. Weer nieuwe steden bezocht en een lekker weekje vakantie gehad. In mijn weekje vrij ben ik naar Stratford upon Avond geweest. Dat is de geboorte plaats van Shakespeare. Een klein schattig plaatsje, zeker niet groot, maar het zonnetje scheen dus daar hebben we ons prima gemaakt. Erg toeristisch is het wel, maar daardoor hangt er ook een leuke sfeer in het dorpje. We hebben halverwege de dag ergen in een cafeetje een mega scone gegeten en die was ook echt mega. Wel enorm lekker. Toen we aankwamen bij de kerk waar Shakespeare begraven ligt, kwamen we er achter dat de kerk net een half uur daarvoor dicht ging, maar goed, zo erg vonden we dat ook niet. Die avond ben ik vroeg naar bed gegaan, want de wekker stond om 5 uur! De volgende dag zouden we namelijk naar Dublin gaan.

Enorm vroeg ons bed uit en onderweg naar het vliegveld. Het was mega druk op het vliegveld dus we hebben een poosje in de rij gestaan. Een maal in het vliegtuig heb ik nog eventjes mijn ogen dicht gedaan en een uurtje later waren we in Ierland. Ook hier begon de dag met een zonnetje en we hebben alle bezienswaardigheden bekeken. Op bezoek bij de Guinness brouwerij, beide geen bier drinkers maar wanneer je in Dublin bent, moet je toch even de brouwerij bekijken. In de ochtend hebben we enorm mazzel gehad met het weer, want in de middag begon het toch wat te regenen. Dublin is een erg leuke stad, dus we hebben ons zeker vermaakt. Na een erg lange dag (lees: 35.000 stappen) hebben we in een pub fish en chips gegeten. Dat was erg lekker (kan ook komen omdat we erg moe waren en honger hadden). In de avond zijn we terug naar het vliegveld gegaan en terug gevlogen naar Birmingham. Ik zou zeker aanraden om een keer naar Dublin te gaan! Het is prima in een dagje te zien, maar als je het iets rustiger aan wilt doen, zou ik toch een nachtje blijven slapen ;).

De rest van mijn vrije week heb ik besteed aan school opdrachten, want die moesten ook ingeleverd worden. Dat is ook gelukt en nu afwachten wat voor cijfers ik heb. Het was alleen wel erg mooi weer het weekend en toen heb ik dus in de bieb gezeten om mijn opdrachten af te maken. Daarna is het weer ook wat minder geworden en het is nu de hele week al grijs met heel af en toe een zonnetje. Op school gaat het nog steeds goed. De lessen zijn niet zo moeilijk, maar nog wel erg interessant. Zwemmen doe ik ook nog steeds twee keer per week en dat gaat ook weer steeds beter!

Op vrijdag avond hebben we met wat mensen een drankje gedronken bij Wetherspoon, dat is een hele bekende (en goedkope) pub die je overal in Engeland tegen komt. Daarna zijn we naar een gay bar gegaan wat wel een ervaring was. Er werden shows gegeven door drag queens en het was er toch wel erg gezellig. Een leuke, maar late avond. De volgende dag heb ik dan ook lekker lang uitgeslapen.

Vandaag ben ik naar Leicester geweest. Niet een bijzondere stad, maar ik had wel weer zin in een uitstapje en dit was niet zover weg. Gelukkig was het droog en kwam de zon aan het einde van de middag nog een beetje door. Na een half uurtje hadden we de stad eigenlijk al wel gezien en toen zijn we naar een park vlakbij gegaan. In Coventry kennen ze niet echt parken, of bomen, of iets groens, dus dit was wel fijn om weer een beetje natuur te zien. Daarna zijn we weer terug de stad in gelopen en hebben we nog wat rondjes gelopen en ergens een kopje thee gedronken. We kwamen ook een tentje tegen waar ze Belgische niet in puntzakken verkochten en aangezien ik met een Belgisch meisje was, was de keuze snel gemaakt dat we dat gingen eten. Dat hebben we heerlijk in het zonnetje op een bankje gegeten en daarna zijn we langzaam naar het treinstation gelopen.

Weer twee mooie weken verder! De tijd vliegt zo ontzettend snel voorbij, want ik heb nog minder dan twee maanden hier. Gelukkig heb ik ook nog veel te doen, dus vervelen ga ik mij sowieso niet!

Dikke knuffel en groetjes vanuit Engeland!

1. Wilma:
    7 maart 2022
    Ha Kim, wat leuk om je nieuwe belevenissen weer te kunnen volgen. Superfijn dat je het zo naar je zin hebt!
  2. Denis:
    7 maart 2022
    Ik denk dat je Engeland straks beter kent dan Nederland:)
  3. Dirk:
    7 maart 2022
    Wat een activiteiten weer allemaal Kim. Het lijkt wel vakantie 😀. Maar een leuk verhaal en mooie foto’s. Blijf lekker genieten. Groetjes tante Tony en oom Dirk.
  4. Opa en oma:
    15 maart 2022
    Jeetje en wij maar denken wat duurt het lang tot er weer een blog is, stond er een bij “ ongewenst”. En weer zo’n heerlijk uitgebreid verhaal. Vandaar deze late reactie, we genieten van je foto’s en verhalen, dikke kus.