Beatles and afternoon tea

20 maart 2022 - Coventry, Verenigd Koninkrijk

Weer een aantal weken verder en ook nog maar eenpaar weken te gaan, de tijd vliegt!

De afgelopen tijd weer een aantal uitstapjes gemaakt en het begint steeds beter weer te worden, dus daar zijn we ook van aan het genieten, na al dat regen dat we hebben gehad.

Ik ben een dagje naar Liverpool geweest, vroeg opstaan, want de treinkaartjes vroeg in de ochtend (lees 6:00 uur) warend de helft goedkoper dan op een normale tijd weg gaan. Iets voor 9 uur kwamen we in Liverpool aan en gelukkig hadden we een zonnetje. Liverpool ligt aan het water dus we zijn begonnen met een wandeling langs het water, dat het de het Beatles monument en we zijn een aantal musea in geweest. Musea zijn bijna altijd gratis in Engeland dus dat is wel erg fijn. Om 12:00 uur hadden we gereserveerd bij een heel chique restaurant op de 34ste verdieping van een gebouw. Het kostte 6 pond om de uitzicht toren in te gaan en naar het restaurant gaan was gratis en hadden we een lekker drankje erbij. Er was wel een dress code, dus we mochten niet met onze spijkerbroeken en sneakers naar binnen. Een maal boven hadden we prachtig uitzicht over de stad, hebben we een lekkere mocktail gedronken en hapjes gegeten. Het eten zelf was erg duur, dus hebben we het gehouden bij kleine hapjes ;). Bijzondere ervaring en gekke dingen gegeten, maar ontzettend leuk en mooi uitzicht hadden we in het restaurant, dus dat was het het wel waard. Daarna hebben we verder door de stad gewandeld en nog ergens fish and chips gegeten, want we hadden beide nog wel honger. Erg leuke en gezellige stad, op elke hoek van de straat wordt er door een straat muzikant wel een Beatles liedje gespeeld. Lange dag en veel stappen gezet, maar toch een erg leuke dag gehad.

Ondertussen is er ook wat werk voor school te doen, dus ik zit vaak in de bieb om mijn lessen voor te bereiden of aan school opdrachten te werken. Het wordt ook steeds wat zonniger, dus een rondje wandelen doe ik ook vaak.

Donderdag 17 maart was het St Patricks day. Dat is een groot Iers feest. Samen met een Nederlands meisje ben ik naar Birmingham gegaan, in het groen gekleed natuurlijk. In de ochtend zijn we naar de bioscoop geweest en in de middag zijn we een pub ingedoken. De festiviteiten rond st Patricks day waren een beetje teleurstellend, maar de meeste pubs hadden we wat versiering hadden. Het was alleen niet heel veel anders dan normaal, wel een gezellige middag gehad!

Engeland kun je natuurlijk niet verlaten zonder een echte Engelse afternoon tea, dus dat hebben we gister gedaan. We zijn naar Royal Leamington Spa geweest (15 minuutjes bij ons vandaan), dat is een vrij chique en rijk stadje. Daar hebben we de hele middag thee gedronken en sandwiches, scones en taartjes gegeten. Erg lekker en heel leuk om dat nu ook van mijn Engelse to do lijstje af te kunnen strepen.

Vandaag was ik op pad naar Nuneaton, niet bijzonder, wel een mooi park en het zonnetje scheen. Geluncht in het parkje en wat rond gelopen, maar verder niet echt een aanrader om dat stadje te bezoeken.

Volgend weekend komen Fleur en pappa en mamma op bezoek in Londen, dus dat is wel erg leuk. Hopelijk al dat regen een beetje voorbij en blijft het de komende tijd lekker weer met een zonnetje!

1. Nicolette Lensen:
    20 maart 2022
    Hoi Kim, wat doe je het weer ontzettend goed! Je wordt nog een cultuur freak met al die stedentripjes van je!! Leuk hoor! Ben wel wat verrast over je enthousiasme over het eten. Ik kan me voorstellen dat je er geweldige Indiase restaurantjes hebt maar het echte Engelse eten .........?? Vertel je de volgende keer nog wat meer over je opdrachten (filmpjes maken?). Enuh hoe gaat het inmiddels met het Britse accent? Geniet volgend weekend van jullie familie weekend in Londen! Veel plezier, kus Nicoletet
  2. Jolanda:
    21 maart 2022
    Gelukkig dat je schrijft dat je ook nog wat voor school moet doen, anders zou je denken dat het 1 groot schoolreisje is:)
    Fijn hoor dat je zo geniet. Zin in komend weekend...en het wordt ook nog mooi weer!!
    Kus pappa en mamma
  3. Wendy:
    22 maart 2022
    Jeetje wat heb je weer veel gedaan. En zo lang het goed te combineren valt met school vooral ook lekker blijven doen.
    Dat eten is wel een rode draad in je verhalen. Ik ken de Engelse keuken niet goed, maar volgens mij is het niet zo geschikt voor vega mensen zoals ik 😉. Maar geniet jij er maar van, want voor je het weet zit je weer aan de spinazie bij je moeder 😂

Heel veel plezier met je gezin komend weekend!

Liefs, Wendy