Belfast - Nottingham - Brighton

20 april 2022 - Coventry, Verenigd Koninkrijk

Weer een hele hoop gebeurd de afgelopen tijd! Het begon met een dagje naar Belfast. Weer de wekker erg vroeg en daarna onderweg naar Noord-Ierland. Een paar buitjes gehad die dag, maar dat maakte het niet minder leuk. Belfast is een erg leuke stad met veel zichtbare geschiedenis. Er is veel te zien tussen alle onenigheden tussen de groep die bij het VK wilde blijven en de groep die bij Europa wilt horen en zelfstandig wilt zijn. Er was ook een grote muur, net als de Berlijnse muur die de stad in tweeën verdeeld. Erg indrukwekkend om te zien. Belfast is ook de stad waar de Titanic gebouwd is. We zijn in het museum geweest en dat was erg interessant om te zien hoe de titanic gebouwd is. Op de terugweg hadden we wat moeilijkheden met terug naar huis komen. Toen we landde op Birmingham Airport was er geen personeel om een trap te brengen, een uur extra in het vliegtuig moeten zitten totdat er een trap kwam... vervolgens konden we niet uit de bus die ons naar het vliegveld zou brengen, omdat er niemand was die ons kon begeleiden. Eenmaal uit het vliegtuig in de bus naar huis, je raad het al.. de bus kapot, daar ook nog eens 20 minuten in gewacht.  Uiteindelijk bijna 2 uur later in bed dan gepland. Een erg leuke, maar lange dag was het!

Dit was ook de week waarin veel schoolopdrachten ingeleverd moesten worden. Veel in de bieb gezeten om alles af te krijgen, maar dat is gelukt! Nu heb ik al lekker zomervakantie, heel vroeg, maar ik klaag zeker niet! Genoeg tijd om leuke dingen te doen!

Het begint hier ook langzaam lente te worden, alle bomen worden groen en de bloemen komen tot bloei. Er is wel nog veel regen, maar als het zonnetje dan schijnt kunnen we daar extra van genieten.

Tussen het maken van de schoolopdrachten door zijn we ook nog een dagje naar Nottingham geweest. Leuke stad en de legende is dat Robin Hood daar vandaan komt. Ook staat de oudste Engelse pub daar (uit 1189). In de middag zijn we naar een mooi park gegaan. Daar waren veel hertjes en het huis van Batman staat daar! 1 grote bui kwam er over, maar verder hadden we een lekker zonnetje en een hele leuke dag.

In Coventry ben ik ook nog naar het park vlakbij geweest, dat is een vrij groot park en ik vond niet dat ik naar huis kon zonder dat gezien te hebben. Op de mooiste dag zijn we daar heen gewandeld en hebben we een kleine picknick gehad, ook weer erg gezellig.

In de laatste week heb ik ook nog een piercing laten zetten in mijn oor. Mooie (maar pijnlijke) herinnering aan dit avontuur weer!

Met pasen ben ik in Brighton geweest. Eerst een tussenstop in Londen en daar nog wat rondgelopen en toen onderweg naar Brighton. Dat is een plaatsje aan de kust, een soort Scheveningen. Lekker toeristisch en lekker druk maar een leuke paar dagen gehad. Het voelde als een mini vakantie! Je hebt daar ook de kliffen, Brighton is niet de aller beste plek om de kliffen te zien, maar ze waren wel indrukwekkend. Op maandag hebben we de undercliff walk gedaan. Dan loop je langs het strand onder de kliffen door, op de terugweg zijn we boven langs gelopen om ook dat uitzicht nog te zien. 37000 stappen veder hebben we onszelf in de avond lekker op fish en chips getrakteerd. Op dinsdag hebben we het stadje bekeken en nog wat rondgewandeld. Erg leuk plaatsje, vermoeid terug gekomen, maar ontzettend leuke dagen gehad. Ik kwam thuis en ze zeiden zowaar dat ik ook nog een beetje bruin in mijn gezicht was geworden, dus echt een mini vakantie doordat ik straks weer thuis ben!

Vanochtend hebben we met de huisgenootjes een verlaat paasontbijt gedaan. Paaseitjes verstopt en lekkere broodjes. Ook ben ik al een beetje mijn koffer in aan het pakken, want zaterdag zit ik alweer in het vliegtuig naar Nederland. Vanavond gaan we nog gezellig naar de film en morgen ga ik Laurian uit Londen ophalen!

Nog een leuke paar dagen om naar uit te kijken, maar wat is de tijd voorbij gevlogen, zo'n leuke tijd heb ik gehad!

1. Denis:
    20 april 2022
    Veel plezier nog de laatste paar dagen, geniet ervan.
    X pap
  2. Sandra:
    20 april 2022
    Geniet van de laatste paar dagen in Engeland, veel plezier.Goede reis terug.
    Ron en Sandra
  3. Jolanda:
    20 april 2022
    Als je bij elk nieuw avontuur een piercing of tattoo laat zetten........:)
  4. Opa en oma:
    21 april 2022
    Het klinkt weer geweldig allemaal, ook wij hebben een leuk weekend en lekker weekje gehad. Het wordt afzien voor je om weer ( gewoon ) in Nederland te zijn. Tot gauw .