LONDEN-WARWICK-OXFORD

21 februari 2022 - Coventry, Verenigd Koninkrijk

De afgelopen 2 weken is er weer een hele hoop gebeurd en heb ik weer een heleboel nieuwe dingen gedaan, dus bij deze weer een verslag!

Ik heb bij Nando's gegeten, dat is een bekende Engelse keten waar ze hele lekkere kip hebben! Daarna heb ik de nieuwe Spiderman film gezien. Die kwam bij ons, in Nederland, uit net toen alle bioscopen weer dicht gingen, dus die heb ik hier maar gezien. Wel even lastig zonder ondertiteling maar een erg goede film en uiteindelijk, ook zonder ondertiteling, nog goed te begrijpen.

Ik heb ook een ijshockey wedstrijd gezien van Coventry tegen Belfast. Samen met een Canadese jongen ben ik daar heen geweest. Het is niet het Canadese niveau maar het was wel ontzettend leuk om weer een wedstrijd te zien.

Op vrijdag ben ik een dagje naar Londen geweest. In de bus ben ik daar heen geweest, dat duurde iets korter dan 2 uur en dan stapte je bij Camden town uit. Ik heb daar een Nederlands meisje ontmoet. Zij heeft familie in Londen, dus was daar het hele weekend. We hadden een mooie dag met een zonnetje dus dat was erg fijn. We hebben niet alle highlights gezien, maar zijn juist een beetje in de wijken geweest waar je normaal niet zo snel komt, wat erg leuk was. Geslaagde dag, maar Londen is te groot om in 1 dag te zien, dus daar kom ik zeker nog een keertje terug. Pappa en mamma en Fleur komen mij namelijk opzoeken in Londen voor een weekendje dus dan gaan we de hele stad bekijken.

Op zondag, voor Valentijnsdag heb ik pepernoten gebakken. Mijn huisgenootjes hadden vorig semester van Nederlandse studenten pepernoten gekregen en sinds ik bij hun ingetrokken ben, vragen ze al om pepernoten te maken. Leuk ingepakt en toen heb ik ze Valentijnsdag als cadeautje gegeven, ze vielen erg goed in de smaak! Op Valentijnsdag zelf zijn we wezen uiteten, wat erg gezellig was.

Verder hebben we nog ontbeten bij een cafeetje in de kerk bij ons om de hoek, erg schattig en ze hebben zelf gemaakte gebakjes, dus af en toe gaan we daar met zijn alles ontbijten. Ik heb ook nog Nederlandse pannenkoeken gemaakt, welke ook erg lekker waren. Je hebt alleen geen echte stroop hier dus dat is dan wel weer jammer.

Vrijdag toen storm Eunice over kwam ben ik lekker binnen gebleven. Het viel wel mee hoe hard de wind was, maar een lekker dagje niksen was erg welkom na een zware week weer. Het is hier nu wel wat slechter weer aan het worden met veel regen en ook aardig wat wind. Dat is wel jammer, maar dat weerhoud ons er niet van om gewoon op de uitstapjes te gaan die we gepland hadden. Zaterdag zijn we naar Leamington Spa en het kasteen van Warwick geweest. Leamington Spa was erg klein en omdat het wat regende zijn we daar snel weer vertrokken en naar Warwick gegaan. Daar begon het enorm te regenen, dus hebben we ergens warme chocolademelk gedronken, wat ook geen straf was. Toen het iets minder aan het regenen was zijn we naar het kasteel gelopen. Enorm mooi kasteel en in de middag begon het zonnetje zelfs te schijnen. Daarvoor hebben we binnen alles bekeken en toen het droger was hebben we buiten alles bekeken. Het voelde wel echt Engels aan, het kasteel midden in weilanden en regen en wind. Gelukkig waren ze wel zo aardig dat we een keer gratis terug mogen komen naar het kasteel, omdat het zo slecht weer was. Na het kasteel hebben we ergens gegeten en daarna terug naar huis om een warme douche te nemen en lekker vroeg ons bedje in te gaan.

De volgende dag ben ik met een groepje naar Oxford geweest. De dag begon juist redelijk en eindige in slecht weer. Erg leuk plaatse is Oxford, ik had het alleen wel wat groter verwacht, maar de gebouwen en universiteiten is precies wat ik mij voorstelde van studeren in Engeland. Coventry University is vrij nieuw en modern dus dat is iets heel anders. We hebben alle bezienswaardigheden bezocht en toen het begon te regenen hebben we wat gedronken, we hebben daarna nog wel even rondgelopen maar het begon steeds harder te regenen en het werd donker. Door het slechte weer was onze trein behoorlijk vertraagd, maar gelukkig reed die wel gewoon, het duurde alleen iets langer om thuis te komen.

Deze week heb ik een weekje vrij. Ze noemen het hier 'reading week', een soort studie week. Ik moet wel gaan beginnen aan mijn opdrachten, maar heel veel hoef ik nog niet te doen.Een lekker relaxed weekje waar ik ook nog wel wat uitstapjes en leuke dingen ga doen: naar de film, Dublin en waarschijnlijk naar Stratford-upon-Avon (waar Shakespeare gewoond heeft). Ik zal mij dus de komende week zeker niet gaan vervelen!

1. Denis:
    21 februari 2022
    Heerlijk om weer zo'n uitgebreid verslag te lezen Kim, jammer dat het weer een beetje minder is, maar ja tijd van het jaar en troost je, het is hier ook slecht!! Wij kijken al uit naar ons weekendje Londen!! Geniet lekker. Dikke kus van ons
  2. Souwie:
    22 februari 2022
    Ik vind het heel fijn om je verhaal te lezen. Dan leven we mee met al je avontuurlijke uitstapjes.lieve groeten . 🚴‍♂️💜
  3. Opa en oma:
    23 februari 2022
    Lieve Kim,
    Het lijkt bijna vakantie, wat doe je een leuke dingen en wat zie je veel.
    De kastelen zien er inderdaad echt Engels uit en het weer ook.
    Fijn hoor om zo op de hoogte te blijven.
    Liefs en knuffel van ons
  4. Ingrid:
    27 februari 2022
    Wat leuk kim, dat je zo veel onderneemt. Een hele ervaring zo. Heel veel plezier en geniet van alles 😘