Manchester - Chinees nieuwjaar - Kenilworth

7 februari 2022 - Coventry, Verenigd Koninkrijk

Al weer 3 volledige weken zitten er op en wat gaat de tijd toch snel! Maar ik heb het zo ontzettend naar mijn zin hier. Ik heb hele leuke huisgenootjes waar ik vaak dingen mee doe of gewoon gezellig in de keuken een kopje thee drink. Met het Franse en Spaanse meisje en nog een Spaans meisje hebben we geschaatst in een grote ijshockey baan (plan is ook om een hockey wedstrijd te kijken want het team is volgensmij best goed hier). Het schaatsen was erg leuk en ik kreeg een beetje flashbacks naar Canada. Ik ben vooral bezig geweest om te zorgen dat de andere niet vielen en een beetje konden schaatsen maar het was erg gezellig!

Twee weken geleden ben ik ook begonnen met zwemmen. Het zwembad ligt ongeveer 10 minuten met de auto van de campus. Mooi zwembad maar erg warm water. Het is niet een echte training, maar vooraf zijn er trainingen gemaakt die je kan volgen. Er zijn twee hele snelle banen, de baan waar ik in zit volgt wel de training, maar is gelukkig niet enorm snel. De andere helft van het zwembad zwemt zelf baantjes. Zelfs in het zwembad zwemmen de Engelse de verkeerde kant om. Gelukkig zitten er in mijn baan wat meer internationale studenten dus wij zwemmen we de goede kant op ;). De eerste keer in een Engelse auto was wel even wennen, stuur aan de verkeerde kant en natuurlijk ook aan de andere kant van de weg rijden. Engelse rijden ook niet heel geweldig, dus het is elke keer maar afvragen of we heelhuids aankomen. Het is gelukkig wel een stuk beter dan in de bus naar het zwembad moeten, maar echt blij wordt je hier niet van hun rijstijl. Het zwemmen zelf is ontzettend leuk en fijn om weer te doen. Er worden 3 trainingen per week aangeboden (maandag-woensdag-donderdag) maar op maandag heb ik les om de tijd dat de training is. Ik ga dus alleen woensdag middag en donderdag avond. Op donderdag is de training van 20:00 tot 21:40, dus behoorlijk lang, maar iedereen gaat de sauna of jacuzzi in aan het einde van de training dus dat is wel gezellig.

Vorige week zaterdag ben ik samen met mijn Franse huisgenootje naar Manchester geweest. Dat was ongeveer 2 uur met de trein dus de wekker stond vroeg. Het was gelukkig mooi weer alleen waaide het heel hard. We hebben 10 minuten regen gehad maar toen hebben we binnen een gebakje gegeten. Manchester is een erg mooie stad, heel anders dan Coventry. Je hebt het wel binnen een dag gezien dus als stedentripje zou ik het niet aanraden. In Manchester heb je een oude bieb, wat er van binnen een beetje uitziet als een kerk. Hele oude boeken stonden er en van binnen was het erg mooi. We hebben eigenlijk de hele dag gewoon rondgelopen en de stad bekeken. Als lunch had ik een echte Engelse pie met gravy, erg lekker was dat. We zijn ook nog 2 musea in geweest om een beetje op te warmen (en ze waren gratis natuurlijk). We hadden het plan om naar een bar te gaan op de 23ste verdieping van een gebouw voor mooi uitzicht. Er was alleen een dress code waarbij je netjes gekleed moest zijn en je mocht geen sneakers aan. Ik liep natuurlijk met sneakers en een gat in mn broek, maar we zijn wel even naar boven geweest. Ze hadden geen tafeltje meer over maar het uitzicht was wel mooi om gezien te hebben. In de avond hebben we heel lekker bij een Thais restaurant gegeten en daarna zijn we weer in de trein terug naar huis gegaan. Lange, maar erg leuke dag.

Dinsdag (01/02/2022) was het Chinees nieuwjaar. Een Chineese jongen (uit Canada) kwam voor ons koken. Enorm lekker eten had hij gemaakt, weet niet precies wat ik allemaal heb gegeten, maar het was in ieder geval erg lekker en heel gezellig.

School gaat tot nu toe erg goed. Er komen vrij weinig Engelse studenten opdagen, dus meestal heb je maar met een klein groepje les. De vakken zijn niet erg moeilijk maar wel interessant om nu de psychologie kant van het forensische onderzoek te leren. Ik heb ook geen echte examens, alleen essays of filmpjes die ik moet maken. Ik hoef dus niet echt te leren, maar moet af en toe mijn lessen wel voorbereiden. Tot nu toe gaat dat allemaal goed en hoef ik nog niet heel veel voor school te doen, buiten de lessen om.

Ik heb deze week ook nog op een fiets gezeten, geleend van 1 van de Nederlandse meisjes die hier is. Ik ben naar de Decathlon en Lidl gefietst, want die zijn wel een stukje lopen. Echt fietspaden kennen ze niet en de wegen zijn behoorlijk druk, dus voor het grootste gedeelte heb ik gewoon op het voetpad gefietst. Aan de linker kant fietsen is wel even wennen, maar dat viel uiteindelijk wel mee. Fietsers vinden de Engelse maar bijzonder, dus iedereen ging meteen aan de kant toen ik er aankwam. Niet geweldig om hier te fietsen, maar wel fijn om weer even op een fiets te kunnen zitten!

Dit weekend ben ik met twee Nederlandse meiden naar Kenilworth geweest. Dat is een klein plaatsje ongeveer 15 minuten bij ons vandaan. We hebben daar een kasteel (eigenlijk de ruïne van het kasteel) bezocht. Dat was mooi, maar het waaide enorm hard, dus het was wel erg koud. Toen het een beetje begon te regenen hebben we warme chocolade melk gedronken en een scone gegeten. Na het kasteel hebben we het dropje gezien (al duurde dat maar ongeveer 15 minuten) en zijn we een pub ingedoken om wat te drinken. We hebben in een andere pub een echte Sunday roast gegeten (stuk vlees, groente, aardappels, Yorkshire pudding en veel jus). Erg lekker was dat, het deed mij een beetje denken aan het thanksgiving dinner in Canada. Als toetje had ik een crumble met custard. Al veel Engelse gerechten geproefd en tot nu toe allemaal erg geslaagd!

Deze week staat er nog niet heel veel op de planning, maar dat zal vast goed komen.

Groetjes uit Engeland!

1. Sandra:
    7 februari 2022
    Leuk om weer van je te horen wat je hebt meegemaakt. Leuke foto’s. Mooie bibliotheek. Dapper van je dat je op de fiets gaat ( en auto). Groeten Ron en Sandra
  2. Denis:
    7 februari 2022
    Je gaat op je moeder lijken Kim, op de fiets naar de goedkoopste supermarkten:)
  3. Wendy:
    7 februari 2022
    Een zwembad met warm water, daar zou zelfs ik nog in gaan zwemmen. 😉
    Maar je hebt weer veel ondernomen bezig bijtje. 3 weken al weer voorbij, dat gaat echt hard. Leuk dat je het zo naar je zin hebt.
  4. Astrid:
    7 februari 2022
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en gelukkig genoeg tijd om verschillende steden te verkennen. Veel plezier!
  5. Opa en oma:
    8 februari 2022
    zo wat heb je alweer veel ondernomen en wat eet je een bijzondere dingen. Wij horen nooit anders dan dat het engelse eten niet zo lekker is, maar gelukkig zijn er ook heel lekkere dingen. De foto's geven een goed beeld en wat een prachtige bibliotheek. Tot het volgende verslag, ga zo door. Dikke knuffel van opa en oma
  6. Ingrid:
    8 februari 2022
    Wat fijn Kim, dat je het zo naar je zin hebt
    en al vriendinnen hebt gemaakt. Heerlijk om zo dingen te ondernemen 😃. Geniet er van, voordat je het weet zit je weer bij Laurian op de bank 😜
  7. Yvonne:
    10 februari 2022
    Leuk Kim om dit zo te lezen wat je allemaal mee maakt. Echt super dat je van alles onderneemt en ook nog les hebt😉. Stoer dat je ook gewoon gaat autorijden en fietsen! Geniet ervan.
  8. Souwie:
    12 februari 2022
    Jouw mooie verhaal is jaloers makend. Geniet volop van deze mooie tijd. Liefs uit Almere!