Birmingham

13 januari 2022 - Birmingham, Verenigd Koninkrijk

Op 12 januari vloog ik naar Birmingham om daar mijn nieuwe avontuur te starten. Ik ga mijn minor volgen aan Coventry University in Coventry. Het eerste semester van dit schooljaar heb ik stage gelopen bij het NFI (Nederlands Forensisch Instituut) en deze week heb ik te horen gekregen dat ik dat heb afgerond met een 8! Toen was ik er helemaal klaar voor om te vertrekken naar Engeland.

Met koffers ingepakt stond ik woensdag om 7:15 op Schiphol. Er moest behoorlijk wat papierwerk vooraf ingevuld worden wat op Schiphol gecontroleerd moest worden. Uiteindelijk ging dat heel vlot en kon ik zo doorlopen naar mijn gate. Afgelopen week zijn de inreis beperkingen versoepeld, ik hoefde geen test meer te doen voordat ik vertrok en in het VK hoef ik alleen nog maar een zelf test te doen (ipv een PCR test) en hoef ik ook niet meer in quarantaine. Nu had ik dus mooi de tijd om Birmingham te bekijken, want het eerste plan was dat ik daar in quarantaine ging.

Na behoorlijk wat geregel en gedoe heb ik mijn eigen kamer op campus. Ik heb een kamer met mijn eigen badkamer en de keuken moet ik delen. Mijn kamertje zit ongeveer 10 minuten lopen vanaf de universiteit (waar ik gewoon op locatie les krijg!). Ik mag pas 14 januari mijn huis in, dus daarom heb ik de eerste 2 dagen in een hotel in Birmingham gezeten.

Vanaf het vliegveld was het vrij makkelijk om in Birmingham te komen. Naar het hotel was wel een stukje lopen met mijn zware koffers maar uiteindelijk is dat ook helemaal goed gekomen. Birmingham is een mooie stad, maar niet erg groot, dus na 2 dagen ben je ook wel uitgekeken. Het is wel een erg goede stad als je wilt winkelen, maar alles wat ik nu zou kopen, zou niet meer in mijn koffer passen. Het weer is erg goed, zonnetje en niet zo koud, dus ik heb mooi door de stad kunnen lopen. Oude gebouwen en veel kerken bekeken. Ook zit er een Tim Hortons (Canadese koffiezaak) dus daar ben ik ook even langs geweest. De Engelse die hier rondlopen zijn wel typisch, de vrouwen veelte veel make-up, veel zwervers en ook veel dronken mensen. Ik kwam er achter dat er ook een Banksy is in Birmingham en na een behoorlijk stuk lopen viel het toch een beetje tegen. De schildering zit namelijk achter glas, maar dat glas was beslagen, dus je kon niks zien. Verder heb ik wel 2 leuke dagen gehad. Soms is het toch nog best wel lastig om de Engelse te verstaan, prachtig accent maar natuurlijk heel anders dan Canadees Engels. Ik denk dat dat gewoon even wennen is en als ze rustig praten versta ik het ook helemaal prima.

Morgen wordt het wel weer even spannend want dan ga ik echt naar Coventry en mijn kamer toe. Meteen een drukke dag, want er moet van alles geregeld worden. Ik kijk er wel naar uit om mijn huisgenootjes te ontmoeten. Laurian heeft in het eerste semester ook aan deze universiteit gestudeerd, dus die heeft mij enorm geholpen met alles regelen. Ook kende hij nog 2 mensen die daar het hele jaar blijven, waarvan 1 mijn buurmeisje zou zijn. Ik heb al contact met haar gehad en zij is helaas naar een andere verdieping in het gebouw verhuist in december, dus niet meer mijn buurmeisje. Hopelijk zijn er andere leuke mensen!

Ik ga het komende semester 3 vakken volgen: Psychology, crime, and culture - Policing and Society - Global Criminology. Dit zijn vakken die zich meer focussen op de psychologie van criminaliteit, wat heel anders is dan ik nu op school leer.

Ik heb erg veel zin om straks naar school te gaan, maar ik vind het toch ook wel een klein beetje spannend weer.

1. Wendy:
    13 januari 2022
    Leuk eerste verhaal al weer Kim!

Dikke knuffel, Wendy
  2. Jolanda:
    13 januari 2022
    Fijn Kim om weer je verhalen te volgen!! Morgen spannende dag, maar komt goed hoor.
    Succes.
    Liefs van mij
  3. Dirk:
    13 januari 2022
    Leuk om te verhalen te lezen. Succes bij je studie in Engeland (ik dacht stage😬).
  4. Wilma:
    13 januari 2022
    Leuk om je weer te volgen Kim! En tuurlijk is het een beetje spannend. Ik vind je stoer hoor en je gaat vast een super tijd beleven!
  5. Monique Timman:
    14 januari 2022
    Hoi Kim, wat verschrikkelijk leuk weer.
    Heel veel succes met je studie en maak er een leuke tijd van. Je zit heerlijk centraal om uitstapjes te maken.
    En voor Banksy lekker naar Brighton, sowieso een leuk stadje aan de kust.
    Have fun!!
  6. Astrid:
    14 januari 2022
    Leuk om te lezen waar je mee bezig bent. Super dat je je vorige stage met een 8 hebt afgerond! Heel veel plezier!
  7. Ingrid:
    14 januari 2022
    Super leuk om te lezen. Onwijs veel plezier en succes daar!!!!!! Liefs
  8. Opa en oma:
    14 januari 2022
    Wat heb je weer een mooi uitgebreid verslag geschreven, heel benieuwd hoe het vandaag is gelopen, heel veel succes en plezier de komende tijd. Liefs opa en oma.
  9. Sandra:
    15 januari 2022
    Erg leuk weer om je blog te lezen.
    Succes met je studie.
  10. Nicolette Lensen:
    16 januari 2022
    Hoi Kim,
    De kop is weer van af. Jij hebt al heel wat eerste leuke indrukken opgedaan en wij hebben weer kunnen genieten van je eerste reisverslag. Ik hoop dat de eerste kennismaking met je (buur)meiden een beetje leuk was. Morgen je eerste college dag! Veel plezier alvast!
  11. Sal:
    19 januari 2022
    Hi! I hope you enjoy the experience a lot. I'm also going as an exchange student to Coventry University. In which hall of residence are you staying?
  12. Kim Lensen:
    19 januari 2022
    Hi! That’s cool, if you send a message on instagram maybe we could talk some more!